bardani tunneltent

  • Marius

    Wij hebben de Bardani Salerno prestige nu al 3 jaar en bevalt ons uitstekend, door het omhooggeritste gronszeil en het kwalitatief hoogwaardige doek hebben wij nog nooit een druppel water binnengehad! Verder is de tent snel op te zetten en staat erg stevig. Echt een aanrader.

  • hein

    wat een gezeur of een bardani tent, zeker showroom model in de opruiming gekocht .er is geen een tent kwalitatief zo goed als een bardani tent

    absolutt de beste tent die je kan kopen heb zelf de villa nova 320 gehad beetje tegroot maar wat een geweldige tent vind het ook heel knap als je hier de ritsen van kapot krijg! is bijna onmogelijk met zulke zware ritzen ,is ook een van de weinige tenten die je open kan laten staan in de regen zonder dat je nat wordt

    groeten hein

  • bos

    Mijn interesse gaat uit naar een Bardani cortina 220 ik heb gehoord dat hij bij de anwb goed uit de test komt, maar als ik op de forum site van bardani lees begin ik toch te twijfelen.

    Wat ik hier lees is dat de tent slecht in elkaar is genaaid en dat de ritsen van een slechte kwaliteit zijn.

    Ook lees ik dat er water lekkage plaats vindt.

    Wie kan mij meer over de kwaliteit van de cortina 220 vertellen en of ik deze tent met een gerust hart kan kopen.

  • Sees

    Hetzelfde verhaal met onze tent de SAN MARINO. Verschrikkelijke afwerking. Wij kampeerden 3 weken met deze tent. Geweldig. Opzetten, afbreken in no time.

    Het doek is perfect. Het dikke aangeritste grondzeil geweldig. De tentstokken in rubbers op het grondzeil. Geen dunne buitenstokjes zoals bij de meeste tenten, die zo de grond in gaan, waardoor je met een beetje storm, bezig bent met vliegeren. Een prachtconcept en te hopen dat al die fabrikanten dit concept gaan overnemen. Dan maar meer betalen.

    MAAR: de naden: één groot probleem. Zelfs te kort aan stof. De afwerking van de ritsen: heel slecht. Overal gerafeld. Na 1 week vertoonde de rits aan de ingang al problemen. Op elke 10cm zat er zo'n plasticje van de rits verkeerd. En geen garantie op ritsen staat er vermeld ! Na 3 weken de tent teruggebracht. Daar 4 nieuwe tenten bekeken. Exact dezelfde problemen.

    Wij kregen onmiddellijk ons geld terug en zijn van plan om bij deze firma toch weer een tent te kopen: Kampeercentrum de Jong - Beeklaan 24a - 2191 AB Hillegom - De Zilk

    Tel: 0252-517717. De tent San Marino is helaas uit de collectie, maar staat bij deze firma als showmodel nog tussen het nieuwe spul.

    De vervangende tent voor de San Marino is de Merani. Iets groter. De ritsen bij deze tent zijn wel goed afgewerkt, zagen wij onlangs in de showroom bij De Wit, Schijndel.

  • Sees

    Geweldig dat jullie tevreden zijn over jullie Bardani tent. Zou het kunnen zijn dat 3 jaar geleden de tenten ergens anders beter, duurder werden vervaardigd?

    Ik ben in nu in 5 verschillende steden, o.a. Zaandam, Schijndel, Beverwijk, Hillegom geweest. Ik zie geen verbetering van kwaliteit t.o.v. de door mij geretourneerde San Marino.

    Ook zijn de tenten niet meer voorzien van tochtstrippen (slikranden) zoals in 2008 nog wel. De ondernemers zijn constant op zoek naar goedkoper, ten koste van de consument ? Ik zou graag weer een Bardani willen, maar dan een kwalitatief produkt……En waarom geen garantie op de ritsen? Ok de ritsen van het grondzeil zijn prima met uitzondering van de uiteinden. Deze rafelen op 1 of 2 na, die wel afgewerkt zijn, gewoon uit.

  • Leonard

    Tijdens onze verkenning naar een kwalitatieve, redelijk ruime en praktische lichtgewicht trekkerstent zijn wij momenteel beland bij de Bardani Rocca. Ripstop polyester (3000 mm), naden getaped, Oxford polyester grondzeil (5000 mm), aluminium stokken. Totaal 4,7kg voor ca. 200 euro (adviesprijs 240 euro).

    Tijdens ons ‘vergelijkend warenonderzoek’ via internet en enkele tentenshows vielen tal van min of meer vergelijkbare tenten af. Coleman, Easy Camp, Gelert enz. omdat ze weliswaar goedkoop maar niet stevig genoeg waren. En merken als Helsport, Hilleberg, The North Face enz. vonden we gewoon te duur (> 300 euro).

    Maar… we hebben nog niet definitief besloten. Daarom staan we open voor eventuele alternatieven, of tips. Alvast bedankt voor de reacties!

  • remon

    is er al iemand met een bardani 450 weg geweest

  • imke

    Hallo,

    Wij gaan al een paar jaar met de Bardani 450, in 1 woord super! Heel ruim, met slecht weer kun je met gemak met 6 mensen binnen aan tafel zitten, hij is stevig etc. Wel een flink pakket om mee te nemen, maar verder kan ik niks negatiefs bedenken. We hebben flinke buien gehad en waren héél blij met deze tent; alles bleef droog. Ik heb wel een vraag voor andere Bardani gebruikers: ik las net op de site de opzet-instructie en dat is heel anders dan wat wij doen. Wij hebben wel eens geprobeerd eerst het grondzeil neer te leggen, maar kwamen dan in de war met de spanbanden die er dan nog onder door moeten. dat is toch niet handig? En kun je dan van buiten het grondzeil aan de tent vastritsen? Wij zetten altijd eerst de tent op em doen dan het grondzeil er in. Gaat overigens prima, maar ik ben wel benieuwd of de officiele manier dan sneller gaat of zo. wie weet dat?

    Groeten,

    Imke

  • louise

    beste imke,

    wij hebben zelf een bardani villanova 400.

    het geweldige tent waar ik ook niet negatiefs over kan vermelden.

    kom net uit italie met een paar flinke onweer en regenbuien voelde ik me heel veilig in onze tent, geen beweging in te krijgen

    en kurkdroog.

    wij beginnen dus wel altijd met het grondzeil, daarna leg in de stokken alvast neer op de juiste volgorde om daarover heen de tent te leggen,

    dan rits ik het grond zeil vast en dan kan inderdaad aan de buitenkant, er zit nl een dubbele rits sluiting aan.

    dan kruip ik even in de tent om dan binnnen de stokken omhoog te duwen en vast te ritsen. al met al een kwartier werk.

    ik weet alleen niet welke spanbanden of je bedoelt. volgens mij zitten die dan niet op onze versie..

    ik denk dat dit toch wel de allehandigste manier is om de tent op te zetten en je houdt me schoon ook wel lekker..

    groetjes louise

  • annemarie

    Hallo inge ik heb op de rommelmarkt een bardani ascoli gekocht, kom ik in huis ontbreken de 4 glasfiber stokken, kan ik die van je overkopen?????

    groetjes annemarie