bardani tunneltent

  • Nico

    Ik denk dat jij nog een “oud” model hebt. Daar zaten spanbanden onder de tent door en moest je de stokken door de tunnels schuiven. Later rits je het grondzeil in. In de nieuwere uitvoeringen heb je geen spanbanden meer en begin je met het grondzeil, zoals op de site staat beschreven.

    Kortom: Zoals je nu de tent opzet is de correcte manier!

    Groeten,

    Nico

  • S. van Dinteren

    Dag Martin,

    Ook wij zijn nog steeds tevreden met onze Bardani Torino. Is het je gelukt om een vast grondzeil erin te laten maken? Waar heb je dat laten doen en wat heeft het gekost als ik vragen mag?

    M.vr.gr. Saar van Dinteren

  • annemieke

    Net een nieuwe bardani villa grande 320 gekocht. De naden waren verkeerd gestikt geweest en daarom opnieuw gestikt waardoor er allemaal gaatjes van de naalden in zaten. Ook meerder heel zwakke plekken in het doek en scheefgestikte naden. Kortom heel slecht kwaliteitswerk wat we totaal niet hadden verwacht bij zo'n dure tent!!!

    We mochten de buitentent omruilen en wat denk ??? Na het opzetten nog slechtere kwaliteit dan de eerste met een heel gat naast het stiksel van de deur!!!

    Morgen gaan we proberen nog een keer de tent te ruilen maar anders hoeft het niet meer voor ons.

  • Gijzen

    Wij zetten ook altijd eerst de tent op, dan grondzeil erin ritsen. Andere vraag: iemand ervaring met de Bardani Esperia? Wij hebben die bij de Wit in Schijndel gekocht dit jaar, op 8 plekken lekkage gehad op vakantie. Bij retourneren stond er ‘toevallig’ ook iemand met hetzelfde probleem bij de Esperia. Hoor graag of er meer mensen met dit probleem zijn, in alle bogen in de tent liep het regenwater om er vervolgens in een straaltje onderin uit te druppelen. Ook erg slecht gestikt en niet passend doek om de ramen mee af te sluiten. Van De Wit kregen we een nieuwe, die we nog moeten testen. Even wachten op een bui en we zullen zien.

  • Gijzen

    Wij zetten ook altijd eerst de tent op, dan grondzeil erin ritsen. Andere vraag: iemand ervaring met de Bardani Esperia? Wij hebben die bij de Wit in Schijndel gekocht dit jaar, op 8 plekken lekkage gehad op vakantie. Bij retourneren stond er ‘toevallig’ ook iemand met hetzelfde probleem bij de Esperia. Hoor graag of er meer mensen met dit probleem zijn, in alle bogen in de tent liep het regenwater om er vervolgens in een straaltje onderin uit te druppelen. Ook erg slecht gestikt en niet passend doek om de ramen mee af te sluiten. Van De Wit kregen we een nieuwe, die we nog moeten testen. Even wachten op een bui en we zullen zien.

  • Gijzen

    Aha, fijn zo'n forum. Wij hebben dezelfde ervaring (zie post Esperia lekkage) en dachten eerst dat het een eenmalig productiefoutje was. Maar blijkbaar is het recht stikken bij meerdere Bardani tenten moeilijk dit jaar. Als ik dit eerder had gelezen had ik gelijk een andere (geen Bardani) tent geëist. Hoe is jullie ervaring met de derde tent?

  • Baas

    Ook wij hebben deze ervaring met ernstige lekkage van onze gloednieuwe Bardani Esperia 2011. Het leek ons een ideale tent, mooi en goed model!

    Echter een flinke regenbui betekende het einde van onze zomervakantie vorig jaar: het water stroomde werkelijk naar binnen, grote plassen onder de slaaptenten…verschrikkelijk. Net als in voorgaand bericht liep het water van de stoklussen af: we konden niet precies ontdekken waar het probleem hem in zat, maar het leek erop dat het stiksel niet genoeg afdichtte. We hebben de tent door de verkoper terug laten sturen. Bardani heeft hem gerepareerd. We moeten nog bekijken wat dit inhoudt en of het geholpen heeft…. Vooralsnog is de lol er voor ons behoorlijk af :-(

  • Martin

    Volgens mij weten veel mensen niet dat een katoenen tent pas na 2 goede regenbuien echt waterdicht is ?

    Dit omdat katoen krimp als het nat is spring maar met een spijkerbroek in het water je krijgt hem naderhand bijna niet uit.

    Zou het daar aan liggen ?

  • jaap van der wal

    Hallo,

    Fijn een forum over Bardani. Wellicht dat iemand hier dit weet. Ik heb onlangs op Marktplaats een Villa Nova 450 gekocht, ziet er heel mooi uit, mooie kwaliteit materialen. Ik probeerde de tent alleen afgelopen weekend op te zetten en ik begrijp niet wat ik met die zwarte spanbanden moet doen. Is het de bedoeling dat je die dan nog onder het grond zeil doortrekt ofzo?

    Gr.

    Jaap

  • Hendrik

    Het probleem met lekkage hebben wij helemaal niet. De tent heeft, ook in heel slecht weer, goed werk gedaan. Waar andere mensen problemen hebben gehad, hadden wij daar geen last van. Wij zijn blij met deze tunneltent. In een korte tijd zet je een redelijk grote tent neer.