opzetten Brixen 6 (HW)

  • JoJo en Co

    Hallo,

    Wij zijn een paar keer wezen kamperen met onze (tweedehands aangeschafte) Brixen 6. Qua ruimte bevalt hij ons goed, maar het opzetten viel ons vies tegen. Het zou in 45 min. moeten kunnen, maar wij hebben minstens 2 keer zoveel tijd nodig. Nu missen wij de opzetinstructies… Wie kan ons helpen?

    Het valt ons ook op dat de voorste stok na een tijdje wat naar achteren schijnt te zakken. Herkent iemand dit?

    Bedankt!

    Jo

  • Lind@

    opzet instructie heb ik niet echt, echter hadden wij de tent binnen 45 min staan.

    hoe wij het doen :

    tent neerleggen met de ingang aan de voorkant, de ene persoon duwt de stokken er in en de ander zorgt ervoor dat het doek niet draait,

    als alle stokken er in zitten dan maken wij aan de voorkant ( luifel) vast met een band waar je de voorkant dan mee op kan trekken dus het eerste gedeelte staat, blijf de band goed vasthouden en de andere persoon zet de andere gedeeltes op, paar haringen erin kuip er in ritsen en dan de tent “afmaken”dmv strak zetten met de haringen en scheerlijnen. Wij hebben eigenlijk nooit geen problemen ondervonden met deze grote tent.

    moeilijk he dat uitleggen zo:)

    grt Linda

  • Henk

    Jo,

    Je moet eerst alle bogen in het doek schuiven. De achterkant met een paar haringen vast zetten en dan de bogen naar voren trekken.

    De voorkant vastzetten en de rest van de buitentent vastzetten.

    Het grondzeil en de binnententen zitten er dan zo in.

    Moet toch echt wel lukken in 45 minuten.

    Groet,

    Henk

  • Cecile

    Hallo,

    Mag je, net als met andere merken, niet de grondzeil gelijk vastritsen met de buitentent?? Ik bedoel, voor dat de tent staat!

    Ik zit de denken om deze tent te kopen, en het lijkt mij makkelijker als je het gelijk samen kan ritsen. Net als de Bardani bijv.

    Groetjes,

    Cecile

  • Dick Becht

    Goedemiddag.

    Wij hebben een Brixen 4 aangeschaft.

    Tijdens het opzetten hebben wij, terwijl de tent nog lag, de stokken doorgevoerd en het pinnetje van de banden in de buis gevoerd.

    Er kwam echter heel veel druk op te staan resultaat de ene pin er in de andere door de druk er weer uit.

    Daarom hebben wij de tent zonder de pin opgezet en terwijl deze stond 1 voor een 1 de pin in de stokken gedaan, dat ging beter.

    Mijn vraag is dan ook hebben wij juist gehandeld?

    Ook zou ik graag willen weten waarom de lusjes aan de banden zitten is dat t.b.v. de haringen.

    Een advies wordt zeer gewaardeerd…

    Groet, (van een goed willende amateur) Dick